„INQAAHE on maailmas ainulaadne organisatsioon ja siinkohal läheb minu suur tunnustus erakordse saavutuse puhul neile, kes selle 23 aastat tagasi asutasid. Maailma eri kultuurides ja regioonides on suudetud luua toimivaid kõrghariduse kvaliteedisüsteeme,“ tutvustab dr Bobby.
„Täidame tänapäeval suurt rolli, võttes kõrgkoolide ja õppekavade hindamisel aluseks riiklikult ja rahvusvaheliselt kokkulepitud standardid. Kõrghariduse massistumise ja rahvusvahelistumise juures on see üha olulisem.“

Mis tagab kvaliteetse kõrghariduse? Siinkohal dr Bobby muigab ja selgitab, et suur kõrghariduse kvaliteedi looja on õppija ise.
„Mõnele sobib näiteks suur auditoorium, mille ees särab tippklassi lektor. Teine soovib personaalsemat lähenemist. Ei pea ilmtingimata astuma maailmatasemel ülikooli, et kvaliteetse hariduseni jõuda. Lisaks peab üliõpilane endale kindlasti selgeks tegema, kas ta suudab soovitud eriala tegelikult õppida.“

Tema sõnul on maailmas suurt võidukäiku tegemas kõrgharidusõppe eri vormid, omandatakse ka palju mitteformaalset haridust, näiteks läbi massiliste avatud netikursuste (MOOC - Massive Open Online Courses).
„See, et MOOC-id niivõrd hästi levivad ja kuulajate poolt omaks võetakse, on lihtsalt suurepärane! Siit algab aga väljakutse meie jaoks – kuidas ja millisel määral netikursusi läbinuid tunnustada. Võtmeküsimus on selles, et ülikoolid soovivad säilitada oma mainet ehk välja antud diplomite kvaliteedi tööandjate ja akadeemilise ringkonna ees. On samas mõistetav, et netikursuse läbinud inimene soovib õpitut karjääri nimel dokumenteerida. Hetkel on üks lahendus näiteks selline, et ülikoolid tunnustavad netikursusi teatud määral, ülejäänud õppe osana.“

Tõepoolest, pole sugugi saladus, et mööda ilma aetakse üha enam taga mitteformaalse hariduse tunnustamise nii-öelda imevalemit. Kui dr Bobby käest selle kohta lähemalt uurida, siis on tal üks näide võtta.
„Ma üllatusin CAEL-i (mitteformaalse hariduse tunnustamisega tegelev USA organisatsioon Council for Adult and Experiential Learning) meetoditest ja edukusest. CAEL on põhimõtteliselt välja arendanud testid, et näiteks tööga teatud haridustaseme saavutanud inimene saaks vääriliselt tunnustatud. Sõltuvalt erialast võivad testid olla esseest oskuste reaalse esitlemiseni. Teistpidi, inimesed saavad CAEL-i abiga teada oma kogemuse väärtuse, mis annab kindlustunde edasiste õpingute planeerimiseks. Lisaks, kui inimesed saavad ainepunkte oma elu- ja töökogemuse eest, siis nad säästavad palju ka aja ja õppemaksude pealt.
Kindlasti tasub huvitatutel minna CAEL-i kodulehele ja uurida täpsemalt, kuidas kõik töötab,“ julgustab ta.

Tallinnas toimunud konverentsi kohta loe lähemalt SIIT.

Fotosid toimunud konverentsist: