Suve lähenedes suureneb autode ostmise aktiivsus, sellega käsikäes ka probleemide ja küsimuste hulk. „Kevadine aeg tuleb ja autoostuga seotud küsimusi tekkib rohkem, talvel on vähem. See käib hooti,“ rääkis Tarbijakaitse kommunikatsiooniekspert Pille Kalda. „Peamiste probleemidena on tarbijatel esinenud olukordi, mil toode on osutunud defektseks või kaupleja ei ole rahuldanud tarbija esitatud pretensiooni.“

Tarbijakaitsesse esitatud kaebuste ja selgitustaotluste arv kasutatud autode teemal on viimastel aastatel tõusnud. 2014. aastal esitati kokku 61 kaebust, mullu 70. Selgitustaotlusi, kus tarbija küsib oma õigusi, esitati 2014. aastal 139, eelmisel aastal aga 196.

Tänavu on Tarbijakaitseametisse laekunud juba 63 selgitustaotlust ja 24 kaebust.

Tarbijakaitseamet, Maanteeamet, Maksu- ja Tolliamet ning Politsei- ja Piirivalveamet juhivad tähelepanu, et kasutatud autot tasub valida hoolikalt, sest kiirustamine võib põhjustada pettumuse. Mõistlik on võtta kasutatud auto ostmisel aega nii turu-uuringuks kui ka huvipakkuva auto ülevaatamiseks.

Loe edasi Kuulutajast.