NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Ain
05.03.2014 20:05
No mina panin oma lapse 1,4-aastaselt lastehoidu, sest ema ei ole enam ja leiba on vaja ju lauale. Praegu, vahetult enne kooliminekut, tundub, et need lapsed, keda on kauem kodus poputatud ja vati sees hoitud, on saamatumad ja ka kohati vägivaldsemad. Tihti olen näinud, kuidas kodusel kasvatusel olnud u 5-aastane laps ei oska endale riideid selga panna või vajab söömisel abi. Samuti on ka tulnud ette olukordi, kus just lapsed, kes pole kunagi suuremates kollektiivides viibinud, tõukavad näilise põhjuseta teisi või kasutavad isegi rusikaid.
Muidugi ei saa väita, et kõigile lastele sobiks lasteaed või ainult kodus olemine. Kõik sõltub siiski lapsest ja tema loomusest.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    28.08.2016 11:52
    Emad ja isad, kes te olete soovinud või pidanud oma lapse panema hoidu varakult, te ei ole halvad ja süüdi! Meist parema elukvaliteediga riikides, kus inimesed on rohkem rahul oma eluga, lapsed õnnelikumad, minnakse varem hoidu. Tuleb leida tasakaal vajaliku ja meeldiva vahel ja enese täieliku ohverdamise eest keegi lõpuks auhinda ei anna.
    29.08.2016 00:16
    No Soome on ka üks suur heaolu riik aga ometi lõppeb siin emapalk 9kuu pärast ja enamus lapsi läheb juba alla aastasel hoidu. Ka minu poiss läks aastaselt, kuna edaspidine toeraha on lihtsalt naljanumber ja igatepidi virelemine, kui su mees just 3000 eurkätte ei saa. Ja viimastel aastatel on lastega seotud toetusi järjeat enam kärbitud. Tore heaolu küll eksole :D Eestis on ikkagi vähemalt 1.5 aastat võimaldatud kodus olla kindla rahaga.
    Jah ma olen ise valinud selle riigi elamiseks ja ei kurdagi väga aga riik ise on ka sellises olukorras süüd, mis sunnib lapsevanemad nii varakult tööle. Siin on õnneks see hea asi, et enamus inimeste tööpäev kestab vaid 8tundi ja laps ei pea olema päris õhtuni hoius.
    29.08.2016 11:47
    No siit on järjekordne elav näide kuidas on mindud soome majanduspagulaseks. Aga mõtle korraks ka lapsele. Lapsed tuuakse varajasel hommikul(mõned vanemad toovad oma lapsed juba kümmekond minutit enne avamist, ehk siis kella 7ks) hoidu ja koju saavad need vaesekesed natukene ennem hoiu/lasteaia sulgemist. Ehk siis, nende päev on pikem kui tööpäev. Lapsevanemal jääb lapsega tegelemiseks ainult mõni tund ja siis saabub juba uneaeg. On see lapse suhtes õiglane?
mina
05.03.2014 20:24
Olen täheldanud vastupidist. Lasteaialapsed on agressiivsemad ja kadedamad, närvilisemad ja pahuramad.
Kodulapsed on palju rahulikumad ja sõbralikumad.
    Sanne
    10.09.2014 23:50
    No sellisel juhul peaksid näiteks kõik Taanlased olema jube pahurad ja närvilised. Seal pannakse lapsed sõime juba 11-kuuselt ja emad lähevad tööle tagasi. Paljudes teistes riikides on asi veelgi hullem.
    mina
    12.09.2014 15:26
    Pole päevagi lasteaias käinud. Kasvatas vanaema. Nüüd, keskeas on ometi närvid läinud. Kusjuures sündisin ajal, mil kodus sai ema olla vaid 6 kuud.
lasteaiatädi
05.03.2014 20:54
jah, kahjuks nii on, et kodused lapsed on edasijõudnumad reeglina. seda ütlevad ka kõik minu tuttavad algklasside õpetajad Tallinna tugevamatest koolidest. närvikava on hoopis teine, eriti kui neile on suudetud pakkuda ringe ja erinevaid huvialasid. lasteaias on eelkõige vaja enda eest seista ja harjuda kära ja teiste lärmiga. nojah, eks distsipliin muidugi tuleb ja lasteaiatädi on kohati armsamgi kui enda ema. kahjuks.
nojah
05.03.2014 22:08
Kui sõimerühmas on 16 last ja aiarühmas 24 last, siis millest me räägime.
üks ema
05.03.2014 23:00
Mina ei saa aru, miks saavad kodused emad, kes ei plaanigi tööle minna, lapsele sõimes koha. Samal ajal kui need, kes sooviksid tööle naasta, ei saa. Meil võiks olla sarnane süsteem Soomega, kus lapsi saab lasteaias hoida vastavalt vanema töögraafikule või siis hommikupoolikul. Tavaliselt on koduste inimeste lapsed lasteaias viimased. Tööinimesed oskavad vist paremini hinnata vähese vaba aja lastega jagamist.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    ka
    06.03.2014 21:33
    Kui kodus on väiksem laps, kes ei maga, siis ilmselt ei saa ka suurem magada. Ema saab päeval puhata, aga kuna puhkab suurem laps.
    Ma saan aru, et kahe väiksega on vahepeal väga väsitav kodus olla, aga kes tahab vabatahtlikult enda paari aastast last ainult paar tundi päeva näha.
    kodune ema
    10.03.2014 15:31
    mina näiteks teen kodus üle võrgu tööd. kas see, et ma ei istu üheksast viieni kusagil kontoris, kustutab sinu arvates minu õiguse lasteaiakohale?
    10.09.2014 10:12
    Lasteaias on võimalik last hoida ka lõunani kui vanem seda soovib. Meie rühmas oli kohe paar last, kellele ema tuli järgi pärast lõunasööki ja laps magama ei jäänudki.
Lasteaia õpetaja
06.03.2014 08:30
Kusjuures nii ongi, et viimased lapsed, kes lähevad on koduste emade lapsed. Eriti veel siis kui kodus on veel üks pisem laps, siis suurem tuuakse lasteaeda juba hommikul esimesena ja viiakse õhtul viimasena, sest muidu ta ju segab kodus ja titaga on vaja veeta kvaliteetaega. Siis pole ime, et vanemad lapsed on kadedad ja tigedad, sest nad lihtsalt tõrjutakse eemale.
    lasteaiast
    10.09.2014 17:16
    Mitte ainult väiksematega, ka siis kui kodus koolilapsed, tuuakse varakult kõige väiksem kodust ära, ja seda ka koolivaheajal ja suvel, kuigi ema kodus
kodune
06.03.2014 08:54
ema, kes paneb oma lapse lastesõime või -aeda, on on lihtsalt laisk lohe - tööd ei tee, aga lapsega ka ei viitsi tegeleda.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    09.09.2014 20:54
    ei ole ikka niii
    :)
    06.11.2014 14:35
    täiesti nõus!!!! aga siiski olen mina saanud üleüldise pahameele osaliseks, kui julgesin oma lapse lasteaiast ära võtta ettekäändel, et ma nagunii kodune ja mul seda raha mujale vaja kui et lasteaia kohta maksta, kui seda TEGELIKULT ju vaja pole! Kuulasin ülepäeva manitsevat juttu, et kuidas ma küll nii vastutustundetu olen ja mis mu lastest nii saab, kui nad kollektiivis ei viibi ja jäävad arengus maha jne jne jne, nagu ma oleks oma lapse täielikku isolatsiooni toppinud! ja muuseas- mulle väideti et ma olevat lihtsalt LAISK, kui ei VIITSI last lasteaeda viia- see oli tase! Siiski pooldan täiesti fakti, et LAISK on hoopis see ema, kes passib kodus ja viib lapse "jalust ära" lihtsalt kuna ise ei viitsi teda õpetada, temaga tegeleda, mängudest osa võtta jne jne. JAH- ma ei käi oma lastega absoluutselt iga päev väljas mängimas kuskil mänguplatsidel, aga see eest meil siiski käivad külalised koos lastega, ma õpetan oma lapsi, arendan nende ilmnenud andekust... Ma julgen väita, et mu lapsed on oma arengus hoopis kõvasti ees oma vanusegrupist.
    30.08.2016 13:09
    Oleks sinu moodi mõtlevaid emasid rohkem,oleks meil ka õnnelikke ja rahulikke lapsi rohkem ! Oled tunnustamist väärt ema !
06.03.2014 08:55
Arvan, et eelkõige tuleb lähtuda laste vajadustest ja kuna nad on ikkagi väga erinevad, ei saa neid ühe vitsaga lüüa. On ju lapsi, kes heameelega on kollektiivis, sest seal on huvitav ja on lapsi, kes on meelsamini omaette ja ei taha mingil juhul alluda nõuetele, mis on kõigile ühetaolised. Tahaks väga loota, et riik leiab võimaluse võrdsetel alustel (rahalises mõttes) lastehoidu teenust pakkuda, vahet pole, kes siis last hoiab, kas lapsevanem ise (alates nt 1,5 aastaseks saamisest) või mingi muu lastehoiuteenuse puhul. See hoid ei peaks olema mitte hoiupõhine vaid lapsepõhine, lähtuvalt tema vajadusest, eesmärk peaks ju olema kõigile stressivaba ja õnnelik lapsepõlv, et neist kasvaksid terve psüühika ja õnnelikud inimesed.
P.S uuringud on huvitavad aga, kas on neist ka mingit kasu, kas vaid teadmisest on mingit tolku kui ei järgne mingeid tegevusi? Või on see mõeldud teadmiseks vaid lastevanematele ja lasteaia õpetajatele, esimestele siis manitsuseks, et ärge toppige oma lapsi lasteaeda liiga vara, hoidke neid ise ja tasuta (emad pühendugu lastele!) ja õpetajatele annab ainest õigustusteks, et me ei saagi neist lastest häid inimesi kasvatada, vaid ainult agressiivsed tulevad meie kombinaadist välja:) need vaid paar võimalikku stsenaariumit.
06.03.2014 09:05
tähelepanelikult luges - avastas ka selle , et jutt LIIGA PIKAST lasteaiapäevast ehk peale 6 tundi tekib agressiivsus. ÄRGE UNUSTAGE OMA LAPSILASTEAEDA , mis sellest et seal on hea ja huvitav ja turvaline. Laps vajab emotsionaalselt oma lähedasi.
KUI vanem on kodune - siis võikski laps käija poole päeva kaupa näiteks ehk osaajaliselt.
kes tuleb hommikul vara ( vanemate töögraafiku tõttu) - selle lapse lasteaiapäev lõppegu ka varem ning vastupidi :) nii lihtne see olekski :) kuid kahjuks näeme vastupidist : lapsevanem tööl 8 tundi , laps lasteaias 11-12 tundi KAS POLE KARM ?
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    10.09.2014 10:15
    Kajuks on ka nii olnud,et kodune ema ja elab lasteaia kõrval ja lapseke ootab viimasena oma ema läbi lasteaia aia ja on väga kurb.
    Crissu
    11.09.2014 09:32
    jah, nnii oleks ideaalne ja lapsele parim, kuid kuidas siis teda toita? Mille eest maksta üüri? Kõik ei teeni tuhandeid! Ja kõigi mehed ei ole ettevõtjad. Ja kõik ei tahagi endale ettevõtjaid meesteks. Tahavad lihtsaid inimesi enda kõrvale! Ja siis tuleb emal ka tööl käia!
    12.09.2014 20:32
    Liiga pikast päevast rääkides - meie lasteaias käib 1,5 aastane laps. Kohale tuuakse kell seitse, koju tagasi kell 18.00 ja suts hiljemgi. Ema on kodune ja tema põhjendus, miks lapsel nii pikk lasteaiapäev on - tema on korteriinimene ja kus ta peaks last hoidma. Laps saab ju õhtuti õues (lasteaiahoovis) olla, kas korteris vahtimine on siis lapsele parem. Sellise põhjenduse peale ei oska I-d ega A-d öelda
06.03.2014 10:19
kas tõesti oled sellepärast parem ema, et oled teda igatsenud? aga tema on päev otsa võõra tädiga oma lapsepõlve veetnud. Kui sa nüüd veidigi mõistlikumalt katsuks asja vaadata, siis sa näeksid, et on väga palju toredat, mida koos lapsega ette võtta sealhulgas just mänguväljakutel käimised ning toredad kunstitööd ja raamatuvaatamised. Unusta ära see MAJAPIDAMINE see EI OLE SINU LAPSEST TÄHTSAM! Olen ise ka samas seisus kui sina ja beebiootel, kuid mulle ei tuleks pähegi reklaamida ennast "parema emana" sellise argumendiga, et mu laps minust päevade kaupa eemal võõraste juures on!
    06.03.2014 10:58
    iga inimese rasedus on erinev, mina ei suudaks mudilast karjatada lõpurasedana. vähe sellest - see pidev tõstmine ja möllamine võib rasedusele ka halvasti mõjuda. mudilased vajavad muide ka teiste mudilaste seltsi (mõõdukas koguses). ja parem on, kui harjub kasvõi episoodiliselt hoius käima, sest kui järgmine titt on närviline röökur, on mudilasel niikuinii sõimes parem kui kodus hullumiseni viidud ema juures.
    kui keegi tuleb õiendama, et nõrk ema ja vot vanasti... bla-bla-bla: vanasti polnud ka tuumikperekondi, oli hunnik tegelasi, keda sai appi kutsuda.

    ja rahune maha - ta ei pea end Sinust paremaks emaks (kuigi tõenäoliselt ta seda on, sest oskab oma võimekust adekvaatselt hinnata): ta väidab, et on nõnda ise parem ema oma lapsele kui muidu oleks.
    06.03.2014 13:44
    ... ebatäpsuse pärast. korrektne kirjapilt on "holier-than-thou"
    3lapsega ema :)
    06.03.2014 13:50
    Ma teeks kommenteerijale pai! :) Parim kommentaar seni.

    Olen sada ja enam protsenti nõus, et kõik on suhteline ja see siin toimuv emad ründamine on mõtetu.

    Kes kommenteerib, et ei ole nõuka aeg ja pere on tähtsam kui töö. Olen nõus, et pere on tähtsam, aga paraku vaid töö toob leiva lauale. Ja tuletan meelde, et lapsed tahavad süüa :) ja peavad sööma korralikult ja mitmekesist toitu! ;) see on tervislik ;) Ja see nõukaaja jutt võik jääda mõne poliitikaga seonduva teema kommentaaridesse...

    Mõtisklesin ükspäev pere ja kvaliteetaja teemal, tulid meelde lapsepõlves kuuldud jutud, kuidas olid ajad kui mehed olid sõjas ja lapsi kasvatasid emad ja kasvatajad, poeglastega oli jube probleem, sest igalpool olid vaid naiseeskujud... Nüüd kasvatavad lapsi emad ja kasvatajad, sest isad on kõik ära Soomes tööl... Hakkasin nägema mingeid paralleele...

    Mina olen kodune ema ja kõik 3 last lasteaias, ka 2-aastane põnn! kes muuseas naudinguga käib seal, sest vanemad vennad ees ja ta on nii aktiivne, et teiste lastega mängimine vaid positiivne. Lasteaed on väike ja lapsi vähem kui igas keskmises lasteaias ning lähenemine igati personaalne ja soe, nii lastele kui ka vanematele. Aeg ajalt, kas siis omast tahtest või laste soovil (pisema puhul on näha kui ta väsima hakkab aiatamisest), saavad lapsed nädala sees ka koju jääda ja koos emmega midagi teha. (Nüüd peaks ma sõimata saama, miks lasteaia kohti oman, kui lapsed kord käivad kord mitte ja ma ise nagunii kodune olen, AGA kui lapsed lasteaias, siis tegelen oma kooliga ning loon endale tuleviku töökohta, et ma ei peaks minema vahetustega tööle, isegi mitte 9-17ni tööle kuskile kontorisse ja kodust eemale, et jäädagi kodus töötavaks emaks, et ka siis kui lapsed järgemööda kooli lähevad, olen ma vajadusel olemas igal hetkel kui nad sealt tulevad. Ma ei tea kas see õnnestub, aga ma püüan...!!) :)

    Muigama pani lause, et enne 6-elusaastat ei tohikski panna last lasteaeda.. haaahh.. tuletan lugejatele meelde, et ajan ON muutunud! Vanasti mindi kooli, saadi aabits ja hakati õppima tähti, nüüd peavad vaesed pisikesed juba kõike oskama ja koostööd lasteaiaga saab laps parima ettevalmistuse, vähemalt seda näitab minu kogemus. Ja mida ma siis ütlen 5-aastasele lapsele kes tahab minna koos vennaga (kes omakorda igahinnaga tahab sõpradega mängida hommikust õhtuni, mis minu meelest on tänapäeva digimaailmas / nina nutitelefonis vaata, et haruldane nähtus juba)?? Et ei lähe lasteaeda, sa oled liiga väike alles?? Mu kolmas 2-aastane kahe suurema näol ka tikub sinna :D panen nüüd kõik puuri w? sest lasteaeda on paha paha!!? Kõik siin elus on suhteline! Iga laps on individuaalne ja kui lapsevanemad võtavad kontrolli enda kätte, et teha lasteaia kasvatajatega koostööd, leida tasakaal kodusolemise ja lasteaia vahel, lähtuvad laste huvidest (olgu siis parem lapsel olla lasteaias või kodus või maal vanavanema juures), siis usun, et need vanemad ongi head ja armastavad! Ja MEIE kõik teeme seda nii kuidas me oskame!

    Ühesõnaga, olge sallivamad! Me olemegi jõudnud sinna kus me hetkel oleme, sest inimesed on nii kriitilised teineteise suhtes, sildid pannakse ennem külge kui tere-gi öeldakse ja muud ei kuule kui kirumist, et see ja too on paha. Minu arvamus on, et vat selle pärast ongi lapsed agressiivsed, pahatujulised ja närvilised! Vaadake keskonda ja inimesi tänapäeval veidi eemalt....mina näen küll halli massi, kes ainult porisevad, mossitavad ja oma ninaalusest kaugemale ei näe...ja mida me siis lastest tahame?

    Naeratege rohkem ja lapsed muutuvad ka rõõmsamaks ;) Päikest!
Mari
06.03.2014 10:21
mina
05.03.2014 20:24
.... Lasteaialapsed on agressiivsemad...kodulapsed on palju rahulikumad ja sõbralikumad.


Mäletan, et seda ütles mulle juba paarkümmend aastat tagasi kogenud pedagoog. Kindlasti nii ongi. Lasteaialapsed võõrduvad ka oma vanematest. Kodulapsed, vastupidi, on emotsionaalsemad ja armastavad oma vanemaid. Last ei tohi enne kuuendat eluaastat lastekollektiivi viia. Üks aasta enne kooliminekut on see aga vajalik, et kollektiivieluga kohaneda.

Mind on imestama pannud, et Vabas Eestis lastesõimede kohad on probleemiks kujunenud. Lastesõimi kui nakkusallikaid ei tohiks üldse olla. Väikesed lapsed põevad seal pidevalt viirusnakkusi ja ka väsivad. Me ei ela enam vene ajas, kus kõige tähtsam oli töö. Kõige tähtsam inimese jaoks on tema pere. Nii peab see olema!

Kuldsel Eesti ajal emad olidki kodus ja kasvatasid oma lapsi. Isad käisid tööl ja suutsid oma peret toita. Selliseid masstoetusi tollal polnud. Palk oli ikka see, millest elati, ja millega ka hakkama saadi. Toetusi said (kui üldse?) vallavaesed.
noor ema
06.03.2014 10:27
Minu laps läks 1,9aastaselt hoidu ja tema areng hakkas kohe kiiremini minema kuigi kui kodused veel olime oli meil 3-4korda päevas raamauteaeg lisaks seletasin ja õpetasin läbi mängu. Käituminegi on lastehoiu ajal paranenud ning õhtuti on endiselt veel raamatute aeg.laps saab peaaegu igapäevaselt kiita ning läheb meelsasti rühma. Ma arvan et temapuhul pole see väga stressi tekitav
Naine
06.03.2014 11:38
Sellise väitega ei saa päris nõustuda, sest vene ajal pandi lapsed lausa 3kuuselt lastesõime, aga ei saa väita, et terve põlvkond inimesi agressiivsed oleksid. Pigem on igasugused käitumishäired tänu vabakasvatusele just praeguse aja probleem. Suur aitäh ka lastekaitsele, kes on lastele kuhjaga õigusi jaganud ja kohustused hoopis ära võtnud.
    06.03.2014 13:29
    Vene aeg oli pikk ja lai. 1950-ndatel pandi jah lapsi 3 kuuselt lasteaeda, ent see polnud sunduslik, ega keegi ema selle eest vangi ei pannud, kui ta koduseks jäi. Mina sündisin 1959 ja olin kuni kuueseks saamiseni kodus,sest minu jaoks tekkis alles siis lasteaiakoht. teoreetiliselt oli ka siis võimalik juba 4 kuuselt sõime panna. Minu ema poleks mind iialgi 4 kuuselt sõime pannud, aga eks ta vist juba kolmeselt oleks pannud küll, kui koha oleks saanud. Mu vanem vend läks esimesss eklassi, kui mina kuueselt lasteaeda sain, noorem vend sai 2,5 aastaselt.
    Minu esimene laps on 32 ja tema sai lasteaeda 3,8 aastaselt Viieselt võtsin ta jälle ära,sest mul sündis 3 laps. Loomulikult ei viinud ma lapsi lasteaeda, kui ise titega kodus istusin.. Kui mu teine laps sündis- tema on 29- siis oli juba suund sellele, et iga normaalne ema hoiab oma last kolm aastat kodus, sõimesid pandi massiliselt kinni. siis oli juba ka lapseraha, 30 rubla kuus. See tuligi 1983, mu vanim laps jõudis seda 3 nädala eest saada, enne kui 3 aastat täis sai.
    See on elementaarne ja siililegi selge, et kodused lapsed arenevad kiiremini- juhil kui nendega kodus tegeldakse. Tänapäeval, kui inimesed on laenuorjuses, ei tegelda nendega muidugi nii palju, kui vaja oleks, sest inimesed orjavad panku. Kõigi minu laste puhul on koolikatsetel öeldud, et näete, kodused lapsed on targemad ja arenenumad, rahulikumad.
Reaalsus
06.03.2014 12:04
Uuringud on head asjad, kuid reaalsus on kogu maailmas teine. Hea oleks tôesti, kui laps saaks olla emaga vôi mône lähedasega oma esimesed aastad, kuid leiba on ju ka lauale vaja. Paljalt armastusega kôhtu ei täida. Eestis on palgad isegi üliväiksed, mis siis veel sellest rääkida, kui naine osalise ajaga tööle läheb. Pealegi, ega seda osalise tööajaga töötamist eriti ei soosita.
06.03.2014 12:18
Kahjuks meie kultuuris ununeb sageli ära üks väga oluline detail:

Ema PEAB KÕIGEPEALT HOOLITSEMA ENDA EEST!
Orjarahva kombel on siin tava kõike ja ennast alalõpmata millegi nimel ohverdada ja siis kõigile kuulutada, kui kõva tegija ma seetõttu olen.
Ei ole kõva tegija!

Kurnatud, hoolitsemata ema ei suuda olla ema oma lastele ega abikaasa oma mehele ja sealt paljud pereprobleemid hakkavad. (depressioon, mees lähe litsidesse või veedab kogu ärkvel oleku aja tööl jne)

prioriteedid paika:
1. ema ise
2. abikaasa
3. lapsed

Kui see nõuab lapse lasteaeda panemist, tuleb seda teha!
Ennast ja perekonda peab hoidma!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    06.03.2014 13:47
    lihtsalt EGOIST.
    06.03.2014 17:35
    töö ja raha tulevad peale lapsi.
    Lastel on aga vaja perekonda ning turvalist kodu. See aga algab VANEMATE HEAOLUST.

    MIDA SUL ENDAL EI OLE, EI SUUDA SA KA LASTELE ANDA.
    06.03.2014 17:46
    Soovitan väga ka teistel emadel enda eest hoolitsemise teemale mõelda!

    Minu kogemus on tulnud läbi mitme depresiooni ja laste käitumise häirete, sest varem jätsin enda eest hoolitsemise tahaplaanile ning läksin katki.... Olen palju lugenud, rääkinud mitmete psühhiaatritega ja nüüd võin öelda, et oleme perega õigel teel. ...meie jaoks õigel teel.

    On olemas selline ahel: ema enda vajaduste ignoreerimine > närviline depresioonis ülekoormatud ema > õnnetud lapsed ja mees > kodust põgenev mees ja depresioonis lapsed > lagunev pere.

    Kõik mida peab tegema ahela katkestamiseks on seada ema füüsiline ja emotsionaalne tervis esikohale. (mis ei tähenda muidugi emapoolset lõbustustesse sukeldumist ja pere unustamist)

    Minu jaoks oli pöördepunkt kui üks sensitiiv soovitas juuksed ära kammida ja kleti selga panna. Alates sellest hetkest ei pea mina üksi kodu korras hoidma ja köögis mürgeldama. Sekunditega ilmnes abikaasal võime teleka eest püsti tõusta ja nõud ära pesta!!!!
06.03.2014 12:57
kui ma näen kuidas lasteaialastega PIDEVALT kodus haiguslehel ollakse, siis vabandage kuid argument töötamisest ja rahateenimisest on selgelt lihtsalt ettekääne!
Lapse transportimine lasteaeda ning kogu selle asja nii finantsiline kui emotsionaalne pool ei kaalu üles seda, et väike inimene vajab enda kõrvale mitte kraaklevaid mudilasi, vaid eelkõige ema või siis ühte kindlat rõõmsameelset hoidjat. Minu lapsel on 3a vanuses kõik tähed ja numbrid selged, kuid mitte ühelgi meie tuttavate sama vanal lasteaialapsel. Pidevalt kuulen, et nad on haiged, nad ei käi lasteaias piisavalt väljas, kui külla tulevad on nad närvivapustuse äärel, nutavad ohjeldamatult ebaadekvaatsetes olukordades. Emad aga käivad lisaks lasteaias veedetud ajale oma vabal ajal restoranides ja muudes kohtades, lapsed lükatakse siis vanavanematele. Millal on üldse emal aega oma LAPSEGA KOOS OLLA? kas ÖÖSEL MAGADES SMAS KORTERIS? milleks on vaja endale laspi saada kui need riigile juba nii väikestena ära anda?
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    apppiiii
    07.03.2014 14:56
    tule nüüd palun mõistusele! Mõned lapsed hakkavad alles 3-aastaselt rääkima, mis aga ei tähenda, et neist asja ei võiks saada. See numbrite ja tähtede tuim teadmine ei tee lapsest veel Einsteini. Ta peab ikka aru saama, milleks neid sümboleid kasutatakse jn.e
    ise lasteaiaõpetaja
    12.09.2014 21:52
    No vot ei usu, et 1 a ja 2 kuusel lapsel on kõik tähed ja numbrid selged! Kui ongi, siis ainult mehhaanilise mälu baasil, mitte mõtestatult. Või on siis tegu geeniusega.
    29.08.2016 22:10
    Mina olin samamoodi hãdas oma lastega. Suurem laps lãks hiljem lasteaeda, sest ma ei tahtnud et ta beebile, ja ka mulle kui ma veel rase olin, pisikuid koju tooks. Kui 3 aastat kodus olemist tâos hakkas saama, viisin mõlemad lasteaeda. Ja hakkas pihta see pendeldamine. Mina istun oma haige lapsega nãdalaid kodus, veendudes, et ta on terve ja kosunud, viin terve lapse lapse lasteaeda ning kolme pãevaga on ta jâlle tatine. Sest idioodid ei saa aru, et haige lapse koht on kodus mitte suures kollektiivis. Mina pean saama töölt âra võtta end ja istuda kodus, aga teie ei saa??? Ja mu laps ei olnud mega stressis ja seetõttu vastuvõtlik, vaid teie laps oli megatatine ja köhane!
    Ònneks olen suutnud sebida terve talupojamõistusega mehe omale, kellele on laste heaolu sama tâhtis kui mulle endale. Ja olin sunnitud end töölt üldse ãra võtma, sest see pendeldamine mõjus juba endalegi tãiesti laastavalt.
    Mõned inimesed ei ole veel vist aru saanud, et oma lapsi tuleb ikka ise kasvatada ja tohterdada...
    Kahju sellistest lastest
küsimus
06.03.2014 14:46
Mina sain kaks last järjest, üks läks aeda 4-aastaselt, teine ligi 3-aastaselt. Haiged on nad üle 2 nädala. Mind seevastu nõukaajal pandi lasteaeda 1-aastaselt. Minu lapsed on aias 8 tundi ja mina olin umbes 10.. Ja mu lapsed on üksteise vastu agressiivsed. Muudkui tülitsevad.. millest see tuleb?
Tipsi
06.03.2014 16:38
Jätame kõik lapsed koju kuni kuuenda eluaastani - ja on meil terve rida töötuid lasteaiaõpetajaid.
Isa või ema ühest töötasust pole enamusel võimalik normaalselt ära elada. Pole mõtet võrrelda nõukaaega - sissetulekud olid OK, aga söögiks oli pekivorst jahukastmes, siniseks keedetud kartulitega. Puuvilju nägime sügiseti õun-pirn-ploom.
Tänane ühiskond nõuab, et me töötaksime kõik pea 70 eluaastani, seega pole võimalik ka loota vanaemade-vanaisade panusele.
Iga mõistlik hoidja tahab saada töötasuks miinimumi - seega, minu küsimus, kust ma selle raha võtan, kui minu sissetulek on ka miinimum või natuke üle selle.
Lasteaiaõpetajatele saame vähemalt ühiselt maksta, et tema oma mõistliku töötasu kätte saaks.
Aga see üldine jutt sellest, et kõik emad peaksid koduseks jääma on ju puhas muinasjutt või siis tegelikult mitte - meie noored valivad mitte emaks saamise ja probleem juba eos lahendatud.
Ja see sildistamine - hea ema on see ja halb ema see - usun siiralt, et enamus emasid püüab elada nii, et oma lastel oleks võimalikult hea elu. Kahjuks peab sel juhul see ema tegema valikuid peamiselt kahe halva valiku vahel - kas minna tööle, saada natuke raha ja panna laps lasteaeda ning seeläbi võimaldada miskit oma lapsele - või teine variant - olla kodus ja surra, hoole ja armastusega kasvatatud koduse lapsega, nälga. Paraku on see tänane reaalsus.
Kahjuks on vähestel võimalus olla lastega kodus pikemalt kui 2 aastat ja mõni ei saa sedagi endale lubada.
Ja ma pole üldse kindel, kas lastes tekitab rohkem stressi pikad lasteaiapäevad või kodust eemal töötav isa, keda närviline ema koos lapsega kodus ootab. Peremudelid on tänu tarbimisühiskonnale nii katki, et ühest vastust siin anda küll pole võimalik.
Äkki rohkem teineteise mõistmist kuluks meile kõigile ära?!
Osta
06.03.2014 20:25
endale Gucci kott, kui tahad ilus välja näha. Laps pole aksessuaar, mida võtad välja siis kui Sulle sobib. Armastusega Sa ta tegid, siis ka armastusega hoia ära arva, et keegi suudab Sind-EMA- asendada.
06.03.2014 20:53
Jutt jumala õige. Erti hoolikalt loe müratasemejuttu.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Maakonna uudised