Tallinn Tartu Hiiumaa Saaremaa Läänemaa Harjumaa Pärnumaa Raplamaa Lääne-Virumaa Järvamaa Viljandimaa Ida-Virumaa Jõgevamaa Tartumaa Põlvamaa Võrumaa Valgamaa
Maakonnad
    Linnad ja vallad
      VALI UUDISTE PIIRKOND

      Tartu-Räpina-Värska maantee ümberehitus on alanud

                           
      Tartu-Räpina-Värska maantee ümberehitus on alanud
      Tulevase kergliiklustee trass hakkab juba kuju võtma Foto: Luunja Vallavalitsus
      Kodu Uudised

      Tartumaa riigimaanteedel 2012. a. kavandatavatest remonditöödest üks ulatuslikumaid on Tartu-Räpina-Värska maantee alguslõigu rekonstrueerimine. Lisaks osaliselt 4-realisele sõiduteele ehitatakse välja ka kergliiklustee jalakäijatele ning jalgratturitele.

      Tartu-Räpina-Värska tugimaantee algusosas, Tartu-Põvvatu lõigul (km 3,1-6,06) on Maanteeameti Lõuna regiooni tellimusel ja riigieelarvelise rahastamisega kavas teostada taastusremont. Tööde käigus ehitatakse olemasolevast Nõlvaku tn ringristmikust kuni Lohkva tee ristini ligikaudu 1,5 kilomeetrit maanteed põhjalikult ümber, mille tulemusena tee laieneb neljarajaliseks. Lohkva ristist kuni Põvvatu ristini jääb tee 2-realiseks, see lõik saab uue asfaltkatte. Projekt arvestab ka tulevase Idaringtee ning Tartu-Räpina maantee omavahelise ristumisega. Lisaks ehitatakse ühendustee Soojuse tee ja Lõõtspilli tee vahele, mis on ühtlasi juurdepääsuteeks AS Tarmeko ja teiste sealsete maaomanike territooriumile. Luunjalasi rõõmustab kindlasti asjaolu, et linna piirist kuni Põvvatu teeotsani ehitatakse paralleelselt sõiduteega välja ka kergliiklustee.

      Ümberehituse põhjuseks on liikluse tihenemine. Viimati rekonstrueeriti Räpina mnt seda lõiku aastail 1983-1984. Tee on osaliselt amorti-seerunud ja vajunud. Eraldusribade ning jalgteede puudumine muudab intensiivse liiklusega lõigu ohtlikuks. Puudulik on ka sajuvee ärajuhtimissüsteem. Teede uuendamisel peetakse silmas aastakümnete pikkust perspektiivi.

      Tööde käigus likvideeritakse ulatuslikult olemasolevat võsa ja puid ning tehakse alusmetsa raiet, tä-naseks on juba maha võetud teeäärsed kuusehekid. Puud oleksid jäänud teekoridori alla, raie on vajalik ka nähtavuse parandamise ja kraavide puhastamise eesmärgil. Linna piirist kuni Lohkva ristini ulatuv ligi 1,5 km pikkune 4-realine teelõik varustatakse sõiduradade vahelise haljasriba ja põrkepiiretega, samuti valgustusega. Sellel lõigul ei ole tulevikus võimalik igas kohas teed ületada ning vasakpööret sooritada. Ülekäigurajad jalakäijatele on kavandatud Nõlvaku tn ja Räpina maantee ringristmikule, Kaalukoja tee ning Lõõtspilli tee juurde (2 tk), Räpina mnt ja Kabina tee ringristmikule. Tagasipööreteks ja ristuvatele teedele suundumiseks on kavandatud kaks ringristmikku - Lohkva teeristi ning Anne alajaama kohale. Lubatud piirkiirus pärast rekonstrueerimist on ringristmike alal ja vahetus läheduses 50 km/h, ristmike vahelistel teelõikudel 70 km/h.

      Ehitusaegse liikluskorralduse eest vastutab ehitaja. Oktoobrikuuni vältavate tööde ajal on kiirus piiratud 70 km/h, töötsoonis 30 km/h. Liiklus on enim häiritud maikuus, mil freesitakse vana teekatet ning algab ringristmike ehitus. Ehitaja peab tagama ehitusperioodil ligipääsu kinnistutele, mis piirnevad ehitusobjektiga.

      Oktoobris valmiv objekt läheb Maanteeametile maksma ca 4 miljonit eurot. Tööde teostajaks on AS Lemminkäinen Eesti.


      Nimi
      Kommenteerimistingimused